OYAK Maden Metalürji Şirketlerinden Erdemir olarak insanı ve hayatı ilk önceliğimiz olarak görüyor, çalışanlarımıza sağlıklı ve güvenli iş ortamları sunuyoruz.
-
Bütünsel yetenek yönetimi yaklaşımımızın merkezinde, çalışanlarımızın yeteneklerine uygun en doğru iş alanında çalışmalarını sağlamayı ve onların kişisel ve mesleki yetkinliklerini artırmayı konumlandırıyoruz. Yetenek Yönetimi stratejimiz kapsamında, “OYAK Ölçme ve Değerlendirme Merkezi” uygulaması ile şirketlerimizde oluşan kariyer fırsatları için çalışanların potansiyel değerlendirmelerini gerçekleştirerek iç kaynak atamalarını önceliklendiriyoruz. Şirketimizi geleceğe hazırlarken, kritik rolleri tespit ediyor, yedekleme planlarımızı oluşturuyoruz. Yetenek ve Yedekleme süreçlerimiz doğrultusunda açık pozisyonlar ile yetkinlik ve tecrübeleri örtüşen iç adaylara öncelik vererek çalışanlarımıza kariyer yolu açıyoruz. Büyük bir yapı olmanın gücünü yedekleme süreçlerimizde de hissediyoruz. Çalışanlarımıza farklı alan ve lokasyonlarda deneyim kazanma imkanı sunarak departmanlar ve şirketler arası geçişlere önem veriyoruz. Çalışanlarımızın bireysel gelişim planlarını ve kariyer hedeflerini oluşturarak kariyer ve gelişim fırsatlarını artırıyoruz.
-
Çalışanlarımızın mesleki ve bireysel gelişimlerini destekleyecek eğitimler, şirketin stratejik hedeflerinin gerçekleştirilmesine ve Kalite, İSG, Çevre, Enerji ve Bilgi Yönetim Sistemleri Politikasının temel ilkelerinin hayata geçirilmesine katkı sağlayacak şekilde tasarlanır ve planlanır. Sınıf içi ve uzaktan eğitim yöntemleri ile gerçekleştirilen çalışan eğitimleri; İş Sağlığı ve Güvenliği, Mesleki ve Teknik, Kişisel Gelişim ve Liderlik, Yönetim Sistemleri, Oryantasyon kategorileri altında DijitalİK Öğrenme ve Gelişim Platformu üzerinden yönetilir. Stratejik insan kaynakları politikasına, liderlik ve yetenek gelişim programlarına, müşteri ve tedarikçilere yönelik yönetim sistemlerine, altişveren ve taşeronların bilinçlendirme faaliyetlerine, üniversite ve kurumlarla iş birliklerine sahip olan Erdemir’de hedef kitlelere göre farklı öğrenme ve gelişim programları tasarlanır. Liderlik eğitimleri, OYAK ve OYAK Maden Metalürji şirketleri bünyesinde koordine edilen programlarla yürütülürken, saat ücretli çalışanlarımıza yönelik iş başı ve saha eğitimleri kendi bünyemizde işletme şartlarında verilir.
Aylık ve saat ücretli tüm çalışanlarımız, yaklaşık beş bin içeriğin yer aldığı DijitalİK Öğrenme ve Gelişim Kataloğu’na mobil cihazlar aracılığı ile uzaktan erişme olanağına sahiptir. Bunun yanında çalışanlarımız, tüm dünya tarafından tercih edilen öğrenme ve gelişim platformları ve yabancı dil öğrenme platform ile sağlanan entegrasyonlar sayesinde farklı uzaktan eğitim ortamlarına tek noktadan ulaşma ve deneyimle şansına sahiptir.
Çok tehlikeli işler kapsamına giren şirketimizde, bu kapsamdaki mesleki ve teknik eğitimlerin gerçekleştirilmesi ve belgelendirilmesi için ilgili kurumları ile iş birlikleri yapılmaktadır. Mesleki yeterlilik çalışmaları kapsamında belge zorunluluğu olan alanlarda eğitimler ve sınav süreçleri takip edilmektedir.
Mesleki beceri kapsamında lise ve üniversite öğrencilerine sağlanan staj olanakları ile okulda öğrenilen teorik bilgilerin çalışma hayatındaki pratiklerini görme imkanı sunulmaktadır. Alt işveren ve taşeron çalışanlarımıza ise iş sağlığı ve güvenliği kapsamındaki Erdemir uygulamaları eğitimleri çevrimiçi verilirken sınıf içi eğitimlerle desteklenen bilinçlendirme faaliyetleri de gerçekleştirilmektedir. -
Performans yönetimi kapsamında, aylık ücretli çalışanlarımızı yılda bir kez hedef bazlı bireysel performans değerlendirme sürecine tabi tutuyoruz. Bireysel Performans Yönetimi sürecinde; çalışanlarımızın kendilerine verilen performans göstergelerini ne ölçüde gerçekleştirdiklerini değerlendiriyor, güçlü yönlerini ve geliştirilmesi gereken alanlarını tespit ediyoruz. Bu doğrultuda çalışanlarımıza performanslarını artırmalarına destek olacak etkin geri bildirim veriyor, gelişim faaliyetlerini planlıyor ve takip ediyoruz. Kurumsal hedeflerin başarılmasına yönelik olarak yıllık bazda alınan bireysel performans sonuçlarını, değişken ücretlerin belirlenmesinde ve kariyer yönetiminde değerlendiriyoruz. Çalışanlarımıza, Dijital İK sistemi üzerinden Kariyer Hedefi taleplerini üst yöneticileri ile paylaşabilme olanağı tanıyoruz. Bu kapsamda çalışanlarımız, yapılandırmış oldukları Bireysel Gelişim Planlarını yine yıllık olarak planlayarak takip edebiliyor.
-
Ücret ve yan haklar politikalarımızı; faaliyet gösterdiğimiz sektörün yapısını, rekabet koşullarını dikkate alarak oluşturuyor, çalışan bağlılığını ve motivasyonu artırmaya yönelik analizler ışığında çeşitli uygulamalar ile destekliyoruz. Ücretlendirmede, pozisyonlar için belirlenen iş kademelerine göre sistematik bir yaklaşım uyguluyoruz. Saat ücretli çalışanlarımızın ücretleri ve yan hakları toplu iş sözleşmesiyle belirlenirken, aylık ücretli çalışanlarımızın ücret tespiti için uluslararası geçerliliği bulunan ve tanımlanmış bir sistematiğe dayanan metodolojiyi kullanıyoruz. Aylık ücretli çalışanlarımız; özel sağlık sigortası, hayat sigortası, performansa dayalı değişken ücret ve işveren katkılı bireysel emeklilik imkanı verirken, saat ücretli çalışanlarımıza toplu iş sözleşmesi kapsamında ikramiye, yakacak yardımı gibi yan haklar sağlıyoruz. Çalışanlarımıza ayrıca lojman, kreş, sosyal tesislerden ve sağlık hizmetlerinden yararlanma gibi haklar da tanıyoruz.
-
Erdemir’de işe alım politikamızın temelini ihtiyaç analizler ile insan gücünün etkin planlaması oluşturur. Politikamız sayesinde değerlerimize ve kültürümüze en uygun kişilerin doğru pozisyonlara yerleştirilmesini sağlıyoruz. En doğru yerleştirmenin yapılabilmesi için pozisyonlar bazında belirlenmiş kriterler ve metotlar kullanıyoruz. İşe alım faaliyetlerini yıllık plan dahilinde gerçekleştiriyor, süreç adımlarını standart ve şeffaf bir şekilde yapılandırıyoruz. Şirketimizde başarılı olan her çalışanımız, başarısını devam ettirdiği sürece en üst kademeye kadar yükselme şansına sahip oluyor. Kendi yöneticilerini yetiştirmeyi hedefliyoruz, şirketlerimiz arasında yatay ve dikey kariyer olanaklarını iç ilanlarımız aracılığıyla çalışanlarımızla paylaşıyoruz.
-
01
Başvuru
-
02
Ön Değerlendirme
-
03
Birinci Mülakat
-
04
Yönetici Mülakat
-
05
İngilizce Sınavı
-
06
Kişilik Envanteri Uygulaması
-
07
Gerekli Pozisyonlar İçin Değerlendirme Merkezi Uygulaması
-
08
Referans Kontrolü
-
09
Teklif
-
10
İşe Başlangıç